Tilbage til forsiden

Om Lægevejen.dk

Lægevejen.dk er din indgang til at kommunikere med din læge eller speciallæge. Her kan du bestille tid, stille spørgsmål og forny recepter.

VIGTIGT!! Henvendelser vedrørende akut sygdom kan ikke finde sted via Lægevejen.dk


Vigtig information, hvis du er under 15 år og vil skrive til lægen

Du skal være opmærksom på, at hvis du skriver eller booker tider med din læge uden MitID, vil alle dine forældremyndighedsindehavere kunne se nyoprettet post og tider i Min Læge app’en. Ønsker du ikke, at dine forældre får adgang til disse oplysninger, fraråder vi dig at anvende Lægevejen.

Du bedes i stedet ringe til lægen, gøre opmærksom på din problemstilling og aftale tid pr. telefon.

Login 

Login med MitID:

Vi anbefaler, at du udelukkende benytter MitID på Lægevejen.dk, men skal du f.eks. have adgang til at kunne kontakte din læge angående dit barn, har du mulighed for fortsat at logge ind som du plejer.

Vejledning:
- Tryk på ’Log ind med MitID’
- Indtast dit bruger-ID til MitID og tryk ’CONTINUE’/’FORTSÆT’
- Gennemfør login ved hjælp af MitID-appen

Login med CPR-nummer, brugernavn og adgangskode + en engangskode:

Vejledning:
- Tryk på ’Log ind med brugernavn’
- Indtast CPR-nummer, brugernavn og adgangskode
- Tryk på ’Log ind’
- Tryk på ’E-mail’ for at få en engangskode tilsendt
- Indtast engangskode og tryk på ’Log ind’

Engangskode er ny hver gang du logger ind.
 

Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg har spørgsmål?

Har du spørgsmål vedrørende Lægevejen, skal du rette henvendelse til den læge du vil kommunikere med.
Se eventuelt Oftest stillede spørgsmål 
nedenfor, inden du kontakter klinikken.

Ofte stillede spørgsmål

E-mailkonsultation:

  • Spørgsmål: Hvordan skriver jeg en besked til min læge?
    Svar: Du går til Beskeder og vælger Ny besked i højre side. Her kan du skrive en besked til din læge.
  • Spørgsmål: Hvorfor kan jeg kun skrive 500 tegn i beskeden til min læge?
    Svar: E-mailkonsultationen er kun beregnet til korte beskeder til din læge.
  • Spørgsmål: Hvordan sletter jeg beskeder, jeg ikke ønsker at se mere?
    Svar: Beskederne kan ikke slettes, men de kan arkiveres. Du går til Beskeder, hvor du vinger af i de beskeder, du vil arkivere, og trykker på knappen Arkivér.
  • Spørgsmål: Hvordan kan jeg se, hvad jeg har sendt i min besked til lægen?
    Svar: Når du har trykket på knappen Send besked bliver du ført til Beskeder, hvor der ligger en kopi af det du har sendt.
  • Spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke vedhæfte et billede til min besked, så min læge kan se det, inden min konsultation?
    Svar: Dette er desværre ikke muligt endnu, men der arbejdes på en løsning.

Tidsbestilling:

  • Spørgsmål: Kan jeg slette min tid igen, hvis jeg er kommet til at bestille en forkert tid?
    Svar: Du kan slette din tid på forsiden af Lægevejen, hvor du har feltet Kommende tider. Tryk på knappen Slet aftale.


Receptfornyelse:

  • Spørgsmål: Hvorfor stemmer min liste af medicin ikke overens med det jeg får?
    Svar: Det er din læge, der skal ajourføre det. Kontakt klinikken.


Advisering:

  • Spørgsmål: Hvorfor modtager jeg ikke besked pr. mail, når lægen har svaret på min tidsbestilling eller når den medicin, jeg har bestilt, er klar til afhentning?
    Svar: Det kan være, at klinikken ikke har den rigtige e-mailadresse. Kontakt klinikken og få dem til at tjekke dette.


Behandler:

  • Spørgsmål: Hvorfor er min læge ikke på listen, når jeg skal vælge behandler?
    Svar 1: Nogle læger benytter ikke alle funktioner på Lægevejen, så det kan forekomme, at der ikke er nogen behandlere tilgængelige på listen.
    Svar 2: Når lægen har ferie, kan det ske, at vedkommende ikke er synlig på listen over tilgængelige behandlere. Dette er afhængigt af, hvordan ferien er registreret i deres journalsystem. Normalt vil lægen stadig være på listen, dog markeret med en grå farve og en tilhørende tekst.


Kliniktilmelding:

  • Spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke tilmelde mig min læge?
    Svar: Det er desværre ikke alle læger, der tillader, at man tilmelder sig deres klinik på Lægevejen. Kontakt klinikken på anden vis og bed dem om at blive tilmeldt.


Logud:

  • Spørgsmål: Hvor logger jeg ud, hvis jeg er på Lægevejen med min mobiltelefon eller tablet?
    Svar: Du trykker på den blå knap med tre hvide streger i højre side.

Login:

  • Spørgsmål: Hvad gør jeg, hvis jeg er vant til at logge ind med MitID, og jeg pludselig ønsker at logge ind med CPR-nummer, brugernavn og adgangskode?
    Svar: Du kan bruge funktionen Glemt login? på forsiden. Her taster du dit CPR-nummer ind, og så får du tilsendt et login til den e-mailadresse, der er registreret på Lægevejen.

Videovejledninger

 

Information om Lægevejen

 

Opret bruger 

 

Log ind

 

Tilmeld klinik 

 

Tidsbestilling

 

Receptfornyelse

 

Beskeder





Hvem ejer Lægevejen.dk?

Lægevejen.dk ejes af NOVAX A/S som lever af at udvikle IT-systemer til den danske sundhedssektor.

 

Hvem driver Lægevejen.dk?

Lægevejen.dk drives af NOVAX A/S. Support og oprettelse varetages af den enkelte klinik.



Lægevejen.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger. Læs mere om cookies.